Home » , , » Aranypálca karmesterverseny: 12 fiatal dirigens a középdöntőben

Aranypálca karmesterverseny: 12 fiatal dirigens a középdöntőben

Written By Hírszerkesztő on 2012. szeptember 23., vasárnap | 23.9.12

Budapest, 2012. szeptember 21., péntek (MTI) - Öt kontinensről, csaknem 90 jelentkezőből 12 fiatal karmester került az Aranypálca Kálmán Imre Nemzetközi Operett-Musical Karmesterverseny középdöntőjébe.

Két magyar, Erdélyi Dániel és Balassa Krisztián, valamint a japán-brazil Masajuki Carvalho és a lengyel Tomasz Biernaczki került a budapesti elődöntőből a középdöntőbe. A nyolc másik dirigenst Szentpétervárról, Grazból, Moszkvából, Triesztből és Amerikából választották ki a következő fordulóba - mondta Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház főigazgatója a pénteki sajtótájékoztatón.

A középdöntőben két orosz fiatal, Ilja Gajsin és Artyem Gladkov, a francia Pierre Hoppé, a dél-koreai Szan-Dzsun Kvan (Sung-Joon Kwan), az olasz Tania Morandini, a német Danko Drusko, a spanyol-amerikai Roberto Palmer, valamint az ausztrál Carolyn Watson lesz még ott.

A versenyzők pénteken és szombaton este a Budapesti Operettszínház művészeivel lépnek fel. A karmestereket a középdöntőben négytagú, nemzetközi szakemberekből álló zsűri értékeli, ennek tagja Tokody Ilona Kossuth-díjas operaénekes, Lévay Szilveszter Grammy-díjas zeneszerző, Kesselyák Gergely Liszt-díjas karmester és Kerényi Miklós Gábor, a színház főigazgatója. A döntő október 27-én lesz.

Kerényi Miklós Gábor hangsúlyozta, hogy a verseny egyedülálló, mert a jelölteknek a zene és az énekesek mellett a show-elemekre is figyelniük kell.

Lévay Szilveszter kiemelte: teljesen egyetért a verseny fő gondolatával, amely szerint a fiatal tehetségekre és a jövendő közönségre egyaránt nagy gondot kell fordítani.

Kesselyák Gergely hozzátette: lényeges, hogy a fajsúlyos zenélés széles közönséghez jusson el.

Tokody Ilona arról beszélt, hogy a klasszikus operettet és a minőségi musicalt nem tekinti lenézett műfajnak, és mint mindenhol, ezen a színpadon is a tudás és a tehetség legjavát kell nyújtani. Megjegyezte: a rendező szerepe az előadás kezdetéig tart, a függöny felgördülésétől az énekes legfontosabb partnere a karmester.
Share this article :

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Pólus Színházi Portál - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger