Budapest, Örkény István Színház, december 2. 19:00
Henrik Ibsen Nóra című darabjáról valószínűleg mindenki hallott már, így talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a Babaház címen is ismert, feminista felhangoktól sem mentes mű végén a főhősnő becsapja maga mögött a babaszoba ajtaját azaz maga mögött hagyja addigi életét: férjét és gyerekeit – hiszen ő maga szorul nevelésre.
Minden bizonnyal jóval kevesebben vagyunk, akik ismerjük Elfriede Jelinek Nobel-díjas osztrák írónő hosszú című drámáját (ha a szerzőről A zongoratanárnő című botrányfilm okán hallottunk is). A Mi történt, miután... Nóra nevelődésének egy variációja: benne Jelinek az asszony történetét gondolja tovább, miután kilép az idegenné vált családi körből a világba, amit meg akar ismerni. De vajon sikerül-e neki? – ezt vizsgálja a darab, mely a férfi és női szerepekről szóló szellemes vita.
Henrik Ibsen Nóra című darabjáról valószínűleg mindenki hallott már, így talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a Babaház címen is ismert, feminista felhangoktól sem mentes mű végén a főhősnő becsapja maga mögött a babaszoba ajtaját azaz maga mögött hagyja addigi életét: férjét és gyerekeit – hiszen ő maga szorul nevelésre.
Minden bizonnyal jóval kevesebben vagyunk, akik ismerjük Elfriede Jelinek Nobel-díjas osztrák írónő hosszú című drámáját (ha a szerzőről A zongoratanárnő című botrányfilm okán hallottunk is). A Mi történt, miután... Nóra nevelődésének egy variációja: benne Jelinek az asszony történetét gondolja tovább, miután kilép az idegenné vált családi körből a világba, amit meg akar ismerni. De vajon sikerül-e neki? – ezt vizsgálja a darab, mely a férfi és női szerepekről szóló szellemes vita.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése