Budapest, Magyar Színház, december 3. 19:00
Az angol reneszánsz dráma első számú sztárja vitathatatlanul Shakespeare. Kortársainak nem volt könnyű dolguk, ha labdába akartak rúgni mellette, néhányuknak mégis sikerült maradandót alkotnia. Ilyen például Ben Johnson, Christopher Marlowe, Thomas Kyd vagy John Ford, akinek az itt tárgyalt drámát is köszönhetjük. Ford bátor dologra vállalkozott: egy testvérszerelmet állított darabja középpontjába, pedig a vérfertőzés akkor sem számított kevésbé megbotránkoztató témának, mint ma. Ebben a történetben van minden, ami véres és végzetes.
Annabella bátyjától várandós, ezért egy házasságba menekül, de már késő. A szörnyű titok lelepleződik. Innentől pedig már-már horrorisztikussá fajul a sztori, a színház úgy is hirdeti az előadást, hogy „olyan, mintha Tarantino írta volna újra a Rómeo és Júliát”. Van, aki erre nem kíváncsi?
Az angol reneszánsz dráma első számú sztárja vitathatatlanul Shakespeare. Kortársainak nem volt könnyű dolguk, ha labdába akartak rúgni mellette, néhányuknak mégis sikerült maradandót alkotnia. Ilyen például Ben Johnson, Christopher Marlowe, Thomas Kyd vagy John Ford, akinek az itt tárgyalt drámát is köszönhetjük. Ford bátor dologra vállalkozott: egy testvérszerelmet állított darabja középpontjába, pedig a vérfertőzés akkor sem számított kevésbé megbotránkoztató témának, mint ma. Ebben a történetben van minden, ami véres és végzetes.
Annabella bátyjától várandós, ezért egy házasságba menekül, de már késő. A szörnyű titok lelepleződik. Innentől pedig már-már horrorisztikussá fajul a sztori, a színház úgy is hirdeti az előadást, hogy „olyan, mintha Tarantino írta volna újra a Rómeo és Júliát”. Van, aki erre nem kíváncsi?
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése